tisdag 1 februari 2011

Ny inspiration!


Dags att leta i skåp och lådor efter ny inspiration!
Min kropp behöver något extra, något lite godis för att komma vidare...
Idag blir det sålunda BOSU, styrka, balans och kondition i bra kombo.
Som jag ser fram emot att testa denna avkapade boll.

Det är ju så att kroppen vänjer sig vid träning som man ofta väljer och sålunda blir den inte lika effektiv som tidigare.
Först några invänjningspass då man lär sig vad som händer och inte kan ta i fullt -då är träningen inte så effektiv.
Sen kommer fasen "kan träna för fullt" och då är det oftast både effektivt och kul. Därefter kommer alltså kul för sinnet men inte så effektivt för kroppen.

Mitt sätt att bemöta detta är att byta pass då och då, alternera mellan favoriter men framförallt mellan bästa instruktörerna.
Vår kära G på Måndagskvällarna, ja, hon startar upp hela veckan, sprider härlig glädje och dårskap runt sig.
Att gå därifrån sjösvett och lycklig är en härlig kombo, två för priset av en.

Idag är det K´s tur!
Har kört Total med henne och vet hon är en slavdrivare utklädd till kerub med sitt vackra lockiga blonda hår, blåa ögon men med röst och styrka som en marin officer.
Dags för en genomkörare med andra ord.

Stämningen i sinnet - den behöver sig också en "plåsterlapp".
Kanske lite musik? Lite matlagning... En stunds läsning med ljuvaste lillfia och funkar inte det, ja, då får jag lägga några minuter på lite skrivning.
Det löser inte grundkänslan men det förändrar sinnesstämningen.
Jag behöver faktiskt inte vara kvar i en sinnesstämning, jag väljer ju hur jag ser på världen.

Idag har jag bestämt mig för att jag just nu, just idag inte orkar älta det jag inte kan påverka.
Alltså, ansvar för att förändra mitt sinne! AKTION NU!
Till grytorna.. Välkommen Februari!

1 kommentar:

  1. Hej där, helt plötsligt så har du dykt upp i mitt huvud flera gånger.
    Så - helt plötsligt kom jag ihåg din blogg och kände bara att jag ville kika in och skicka dig en stor kram. Hoppas du har det bra. Själv börjar jag "landa" efter flytten och det känns skönt.
    Nu ska jag faktiskt gå in och skapa en stund innan det är dags att sova för ohhhh så härlig inspiration jag börjat få tillbaka.
    Allt gott till dig!
    Kram från Mia

    SvaraRadera