onsdag 16 februari 2011

Snacket går...


"Are you afraid of the work you were set on this Earth to do?" dvs "Är du rädd för det arbete du var sänt till jorden för att göra?"
Frågan slog ner i mitt medvetande som ett piskrapp.
Det finns något skrämmande med att vara egen. Det finns någon skrämmande med att säga att man har något att erbjuda andra..något unikt!
Vem tror jag att jag är när jag återuppfinner hjulet?

Jag återuppfinner INTE hjulet! Jag samlar info från andra som redan gjort det och gör mitt eget hjul, min mix, min kunskap, min unika kombo.
Detta gäller mitt terapeutiska värv... Värre är det med den kreativa sidan.
Vad vill den? Vart hör den hemma?

Den kommer ju till mig! Inte heller detta är nytt under solen..
Hos de gamla grekerna kallas det för "genius" till att börja med, något som kom till de kreativa, de som kunde se och de för det vidare ut i ljuset, till de som inte kan se.
Kreativiteten var alltså något som stod utanför dem, något som gudarna ville ha sagt.
Så upplever jag det fortfarande..
Sålunda bara ett steg kvar - att lära mig att inte bedömma det jobbet utan lämna det till andra.

Coachen och jag snackar länge om begreppet "where focus goes, energy flows".
Vi repterar målbilder, states of mind och "resourcefulness"...
Tänk att man skall vara så seg ibland! Tänk att man glömmer så fort!

Han påminner mig, som alltid, om J.K Rowlings.. Jag har skrivit om henne här förrut.
Bara några små fakta i målet..
Så fattig att hon nästan bodde i bilen med dottern sin. Fick en idé om att skriva, satt på café och gjorde detta då det var för kallt i lägenheten.
Fick idéer på tunnelbanan men vågade inte be om att få låna en penna så blyg var hon.
Refuserad massor av gånger.
Idag - hennes första tryckning av Harry Potter är värdf 15000 dollars.
Hon sålde 11 miljoner kopior av sin sista bok på 24 timmar.
400 miljoner böcker totalt...

Vem kan bedömma vad som är bra? Kan jag?
Jag kan bara fortsätta vara "mulan", mulan som plöjer åkern, som ser mina mål framför mig.
Som brukar mina resurser där de finns och skapar nya där de fattas.
Uppe med blicken, målet i sikte!
Sluta snacka, börja genomföra!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar