söndag 24 januari 2010

Don't bitch about it, change it!


Ibland stöter man på ett uttryck, någon som säger något som man inte riktigt förstår eller så kommer man på exakt vad som menades med det år, timmar eller minuter senare..
Ovanstående uttryck är ett sådant som jag "importerat via min coach", förstått och sedan omvandlat till mitt.. Det gjorde så djupt intryck på mig!

Jag är helt övertygad om att jag skrivit om det förut men just idag, denna Söndag i Januari tar den ett omtag med mig, av flera olika anledningar. Det berör mig själv, människor nära mig, mina klienter och tom några i perifierin.
När vi har tagit en situation/ett samtal/ett möte eller vad det nu är vi har hängt upp oss på, sedan har vi vänt och vridit, gjort positiva/negativa listan, funderat över vad vi borde ha för att göra en förändring, ältat fram och tillbaka med oss själva och andra. Vad återstår?
VAd återstår för dig som individ? Vad återstår för de nära och kära som lyssnar?

Precis som jag skrev före nyårslöftena - AKTION! Handling! Det är det enda som återstår!
Man kan alltid göra nåt.. Kan man inget annat så kan man påverka sin egen attityd jämtemot problemet.
Att fortsätta diskutera, älta, leder bara åt ett håll, djupare ner i spiralen!
För när vi funnit kärnan på vårt problem, vet vad vi står då är det det som återstår.

Som coach får jag ofta jobba med klienter som skall förbi den punkten och det kan vara lite besvärligt ibland. De tycker jag är grym, vill gärna stanna kvar i det säkra ältandet..
Mmmm, men vad händer då? Problemet blir större och större ty det vi lägger fokus på dit rör sig energin och sålunda förstorar vi problemet snarare än löser det.
En sorts punkt..

Är du där?? Är du vid den magiska punkten?
Kom då ihåg rådet - älta inte mer utan förändra!! Agera på något sätt..
Hjälp dina energier att hjälpa dig!. Vi ses bortom förändringens punkt.
Tänk på vilodagen så att du helgar den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar