söndag 10 januari 2010

Hyenornas dans!


Godmorgon Söndag, godmorgon läsare!
Har du precis vaknat eller är på ett uruselt humör, liksom jag, tja, då tror jag faktiskt du skall hoppa min blogg idag!
Den kommer inte att göra dig gladare, muntrare eller mera redo för dagen.
Jag är på ett sjujävla dåligt humör och jag vaknade sådan idag... Det är ovanligt!
Det mest ovanliga i det är att jag inte har lust att göra något åt det, det brukar jag ha men just idag vill jag inte.

Jag har överbrukat mina energier helt enkelt, gjort för lite för mig själv och för mycket omvärlden denna helg och nu betalar jag priset. Till detta kommer att jag vet att nu kommer ytterligare några dagar när jag måste ha gott om energi till andra, till projekt, utmaningar och möte. Jag har zipp! "Gå och tanka" säger den vise.. Mmm, jag skall!
Först dock, för en kort stund skall jag tillåta mig själv att vara arg. Jag förtjänar det.

Att märka det i tid borde inte vara några problem för när jag blir riktigt trött och är nära bristningsgränsen brukar jag börja signera mina mail med "maid".. Kan säkert se lite löjligt ut, jag menar, bokstäverna i och u ligger bredvid varandra på tangentbordet och det är lätt att halka. Men maid betyder ju faktiskt tjänsteflicka och det är nog som en sådan jag känner mig när jag skriver.. Jag kommer aldrig till det som är viktigt för mig!!

2010 verkar ha startat med buller och bång för många.. Mycket förändring, många kriser.
Igår spenderade jag mycket tid i telefon..Missade att skriva, missade att ta en lång dusch, missade det speciella jag ville se på dagen. I tillägg, irritation över att min äldsta barn inte tas om hand av den vuxne som har henne på sitt ansvar utan jag måste kliva in, igen, som alltid, rodda och styra upp. "Låt bli med det" säger du..
Nej, aldrig! Jag låter inte min dotter gå till sängs utan mat! För det var det det handlade om.. Något så banalt som att få mat.

"Säg tack, gumman" säger jag varje morgon till min dotter när hon går till skolan
"Komihåg att säga tack till C's mamma för att hon skjutsar er" Jag vet att hon säger tack.
I fredags skjutsade jag tjejerna, min dotter sa tack mamma för att du skjutsade oss idag. Resten av horden sa inget! De är bara barn..
Igår servade jag ett antal vuxna, trots att jag inte behövde, det var Lördag. Bara en sa tack..

Ibland hade det bara varit balsam för själen att få ett litet TACK..
Tack för att du läste mitt gnäll! Gå nu ut i Söndagen och njut. Gör något för din skull.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar