fredag 22 januari 2010

Räta upp en "sladd"!

Har du någonsin varit med om följande scenario...
Du vaknar på morgonen, ser på klockan och inser, du har försovit dig!!
Snabbt rycks du ur den nattvarma sängen, sparkar foten i sängstolpen, kväver ett vrål för att inte väcka de som sover och får sova. Haltar ut i köket, upptäcker att du har slut på kaffefilter, J..vlar!
Lagar en latte med expressomaskin istället, bränner dig på pekfingret på ångan, kyler ner fingret och med koppen i handen haltar du vidare in och väcker barnet.

Ett surt barn som också är trött, vill inte ha frukost, inte klä på sig, bara se på barnTV. Du ger upp sätter på TVn, som just denna morgon vill ha tre försök på sig att starta trots att den är ny..
Barnet vill ha mandarin med sig i matpakken som omväxling, mandarinerna slut, du skall ju handla idag. Barnet vill ha morot, morot slut.. Barnet ännu surare. Du ger upp defrostar en bit kaka, som barnet inte alls borde ha med sig. Barnet glad, du sur..
Så här fortsätter det, någon ringer och klagar på dig, kanske inte ens på det du gjort, utan på det du är.. Sopgubbarna hämtar dina sopor men sprider skit över hela infarten, du måste plocka upp annars sprider skatorna det vidare.
Allt fattas, luckor stängs framför näsan på dig, eller i värsta fall, på näsan din!
Känner du igen dig?? I vart fall några av er gör det, det vet jag, för ni klagar ibland över detta precis som jag..

Sista gången det hände mig blev jag SUR! Riktigt SUR och tänkte detta kan inte vara meningen, det är något jag gör GALET.. Jag tänker ju oftast i energier så jag började tänka på detta som en negativ spiral, tänk dig, en inåtgående, insugande spiral. Som en sådan tänkte jag mig detta och så, vad gör man åt det?
Jag insåg att det är energi och då måste jag sluta fightas, för det ökar spiralens snurra inåt..

Minisen i vagnen, ut på promenaden för att få tänka och när hon somnat, stannade jag upp, gick i myrsteg, sakta framåt och begrundade, bombadera mitt sinne med allt som var bra, allt som faktiskt funkade och se där, hjärtat slutade banka, jag blev mindre irriterad.
Väl framme på ICA funkade allt igen, varorna fanns, jag gjorde mig inte illa, det gick smidigt.
Jag var hemma hos MIG, tack och lov! Sladden hävd och jag var på banan, IGEN!
Kan jag få erbjuda och rekommendera konceptet nästa gång det sker dig?
Ha en fin, sladdfri Lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar