måndag 31 januari 2011

Månadsslut.


Med trötta ögon tvingar jag elden till liv, det är kallt ute och det känns även inne i denna arla morgonstund.
Januari är strax över, blott en dag återstår att bruka och sedan kan vi lägga den till handlingarna.
En ny månad står och knackar på med överfulla skåp och lådor.

Jag tycker om att göra revision lite då och då, reflektera och blicka framåt i samma andetag men just nu känns det tungt, tungt, tungt.
Den sista svängen pappersarbete efter min fars död skall ordnas nu, deklarationer och dylikt.
Den sista svängen pappersarbete efter det avslutade företaget skall göras nu.

Helgen har inte direkt varit vilsam denna gången f örutom en trevlig Fredagskväll, i övrigt känns det inte som om vila funnits att hämta.
Gamla saker har skett, diskuterats, stötts och blötts och nya riktlinjer saknar.
Det är sunt, jag vet men ibland vill jag ha lite resultat. Något att vila och ladda i.

Känner mig som en lite för liten båt som varit ute på ett alltför öppet och stormigt hav!
Masten är inte knäckt men den har fått sig några rejäla törnar, det knarrar och gnäller i skrovet och jag känner behovet av att ligga vid kaj.
Uschjamej, men jag vet det går över. Lite nya riktlinjer, några dagar vid kaj, lite reparationsarbete och jag blir så gott som ny.

Februari tågar in vare sig jag vill eller ej, livet går vidare med och utan riktlinjer.
Jag får beväpna mig med tålamod och glida lite.. Man kan mer än man tror.
Ha en god dag och minns - ett gott avslut lägger landet för en god början i en annan ände!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar