onsdag 24 augusti 2011

Du får aldrig veta...


Du får aldrig veta att hon hette Iris, att hon var extremt duktig på det hon gjorde...
Du får aldrig veta att under de tysta morgontimmarna vågade en hungrig hund sig på ett paradnummer för att nå godiset på bänken...
Du får aldrig veta att GPS:en inte funkade ända fram utan tog mig till ännu en cykelväg men att jag fick en fin promenad istället...

Du fick aldrig höra mig skratta som en galning åt den tokiga tränarens galna kommentarer...
Du fick aldrig se den alltför tunga ryggsäcken som barnet släpade upp för trappan med ett stolt flin...
Du fick aldrig se piruetterna prinsessan gjorde då hon fann den glömda klänningen...

Du får aldrig dela tankarna jag hade kring tidningens ledarsida... eller nyheten på sidan 7...
Du får aldrig veta att jag knappade in fel nummer på ordersedeln och måste göra om...
Du får aldrig veta om mötet jag hade med guiden och känslan...

För du är inte där! Det gör inget! Jag bara tänkte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar