torsdag 4 augusti 2011

Sommarens sista månad?


Hemma efter en vecka på fäboden...
Tankarna spinner som virvelvindar och jag känner verkligen att jag inte skrivit något på flera veckor vare sig blogg eller något annat.
Lite panik inne i skallen, lite känslomässig panik också måste jag säga - vart tog sommaren vägen?
Vart tar livet vägen?

Vi har klivit in i sommarens sista månad -Augusti. Då börjar barnen på dagis igen, de större barnen skall tillbaka till skolan, solen gömmer sig fler och fler timmar, nätterna blir längre och mörkare igen även om kräftorna blir flera!
Det är många nya och gamla utmaningar och som vanligt, jag känner mig inte ett dugg redo. Ännu..

De stora livsfunderingarna gör sig också påminda i denna månad...
Ett år sedan vi begravde pappa, 24 år sedan vi begravde mamma, huset vi fixat med nu under den senaste veckan, min kommande utbildning - vad vill jag med min framtid egentligen?
Vilka projekt vill jag bygga på och vad vill jag lägga ned? Vad kanske måste jag lägga ner?

Lite känner jag mig som katten i trädet... Njuter livets frukter medans jag förtvivlat tuggar på en gren! Ros och ris i båda liksom.
Längtar många av mina vänner långt bort men hur finna tid att se dem? Måste välja nu, så mycket att välja på och så lite sommar kvar.

Jag kommer tillbaka till alla dessa funderingar en efter en här nu... Alltid ett sätt att tömma huvudet på så jag kan fylla den med något nytt.
Är du med? Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar