torsdag 5 mars 2009

!!

Varmt välkomna till Dragonfly magic!


Vad är "Dragonfly magic" undrar du säker nu.. Varför döper man sin blogg till något engelsk när det svenska ordet är något så vackert som "Trollslända"?
Trollsländan står för magi för mig, det har den alltid gjort och det är starkt förknippad med min barndom. De landade på mina armar, axlar och huvud när jag fiskade med min morbror, aldrig på honom.
De kom med känslan av att vara viktlösa, snabba, rörliga, fulla av liv och utnyttjade sitt liv till fullo, det korta liv som blivit dem givet!
De är spröda och ändå verkar de tåla allt! Att de är släkt med dinosaurierna har jag också hört, att visst DNA stämmer men jag har aldrig kollat det djupare. Kanske vill jag hellre bli förförd av en underbar historia?!?
Jag tror att jag identifierar mig lite med dem, jag känner mig också ofta spröd men jag vet att jag tål massor, klarar massor och jag när en önskan om att utnyttja min tid bättre...
Kanske kan jag lära mig något från dem..??

Välkommen till en blogg om livet, dess mysterier och glädjeämnen men också om djupdykningar i livets brunn.
Mest av allt hoppas jag på feedback från dig.. vi hörs, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar