måndag 16 mars 2009

Lyckosprattel!


Kanske är det något magiskt med vecka 20 trots allt? Eller så "råkade" det bara bli så denna gången..
Under den senaste veckan har jag känt vår älskade gökunge röra sig mer än någonsin och långsamt, långsamt börjar jag känna hennes "personlighet".

Hon avskyr när hennes mamma duschar varmt, kanske för varmt eftersom jag gärna vill ha "röd hud" efter att jag klivit ur duschen annars känner jag inte att jag duschat. Detta börjar bli omöjligt eftersom hon "sprattlar" så förtvivlat att jag tror att hon försöker ta sig ut genom bukväggen. Trots att moderkakan faktiskt ligger emellan henne och bukväggens skyddande yttre.

Under Fredagens sångövningar, när jag använde ordentligt med magstöd, ja, då fick hon glädjefnatt och snurrade (kändes det som) runt, runt, runt.. När musiken upphörde så avstannade all aktivitet och jag såg framför mig hur hon lyssnade.. När kommer det mera?
Inte var dag man sjunger med en aktiv kritiker inom sig.. Tyvärr kom det aldrig en tydligare rapport än så, bra eller dåligt.
Hon gillar Thaimat, kryddigt, fisk och apelsiner.. I vart fall om man skall mäta mängden aktivitet plus en och annan salt lakrits..
I natt vägrade hon sova om hennes pappas energier inte fanns i närheten, bråkade, stojade och fäktades tills jag flyttade mig tätt, tätt intill honom. Positionen spelade ingen roll, det gör den alltid annars men i natt handlade det om något annat.
Märkligt, fascinerande och ljuvligt.. Kanske gav det en hint om framtiden..vad som komma skall... "PAPPA KOM!!" Behöver jag ens fundera på vilket första ordet blir??

Ljuvligt var ordet sa Bull..

1 kommentar:

  1. Raring!
    Vilket underbart härligt glädjande inlägg. Precis vad jag behövde läsa ikväll när jag sitter här med en hög frustration, irritation o känner mig allmänt tjock, rädd för att lägga på mig onödiga kilon och inte rör på mig för jag mår illa och det gör ont i den där envisa ryggen. Suckar!!! Behöver äta bättre och röra på mig. Men hur fasiken får man arslet ur då?!?!
    Imorgon är en ny dag. Tack o lov.
    Pussar o kramar

    SvaraRadera