lördag 7 mars 2009

Morgon på mjuka tassar..

"Jag vill att morgonen skall smyga sig in på tysta, mjuka tassar.
Låta min själ och min nattvarma kropp vakna långsamt, varsamt.
Jag vill ha en stund av ensamhet, när min kropp är bara min och min själ har egna tankar.
Men nästan varje morgon kastar sig över mig med ett rytande och klöser mig vaken med vassa klor.
Vardagen står vid min sängkant och tillåter ingen ensamhet och inga tysta morgontankar!"

Det var flera veckor sedan jag kände att jag kunde vakna till en morgon på mjuka tassar.. Det har liksom varit något som förhindrat det varje gång, sjukdom, resor, jobb, javisst, både trevliga och mindre trevliga saker men ändå.. förhindrat!

Just idag njuter jag av en morgon på "mjuka tassar" kanske kan den lägga grunden för en riktigt bra dag! Jag behöver en dag av lugn och närhet, känner mig precis sådär skör som jag försökte beskriva att trollsländorna är i min förra blogg.
Likt ett barn som får tänder har jag svårt att specificera vad jag vill ha, vad jag vill och varför jag känner som jag känner och ändå är det där..
Morgonen är så sakteliga på väg in i en dag.. En dag jag vill fylla med något värdefullt, inte förlora men samtidigt vill jag inte krampa i mina försök att vara nyttig.
Är detta ett graviditets gissel så säg?? Eller är det bara jag??
En god morgon önskar jag er alla och har ni ägg i kylen, kom gärna hit med dem!! Jag glömde köpa igår! Helgkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar