tisdag 17 mars 2009

Min vrå av världen..


" Nu går solen ner bakom åsen.
Det verkar som vindarna har vänt..
Ja, jag sitter på fastukvisten, tar en sup som jag ärligen förtjänt.
Jag har lagt ut mina garn i viken intill så imorgon gör jag lunch med strömming, potatis och dill.

Snart så kommer någon som jag älskar, han ringde från en kiosk inne i stan.
Om han inte missar färjan är han här innan jag vittjat mina garn.
Om jag bara får ha honom här intill, får alla sommarens regn falla ner precis som dom vill.

Varje människa behöver en vrå av världen,
någonting de kan kalla sitt.
Detta hus är kanske inte mycket värt men det är det jag kallar mitt.
Min vrå av världen.." Peter LeMarc

En vrå av världen behöver inte vara just ett hus.. Det kan vara en känsla, en blogg, en bok eller en person. Bäst av allt är kanske när den vrån av världen finns inom en själv! Men ibland är man "lite hemlös" medan man söker efter en ny vrå..
För mig är vrån av världen just nu en hel del olika saker beroende på sinnes stämning.
Mitt jobb - är en vrå, en välkänd vrå.
Min kropp med Selma - är en vrå, en ny vrå, en efterlängtad vrå.
Min säng - är en vrå, min oas på tankens vatten.
Min bok - är en vrå för mina hemligheter och förhoppningar.

Min älskade man - är en speciell vrå som verkar ha plats för oss båda eller tom oss alla tre! För detta är jag honom evigt tacksam och så rörd! Att ha en vrå att vila i medans man gör "stambyte i sin egen". En gåva att stilla bedja om..TACK, SKATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar