måndag 23 mars 2009

Pippi Långstrump

En del dagar vaknar man och känner sig som Pippi Långstrump..
Allt kan man göra, allt vågar man och allt orkar man.
Buset hänger som en slöja runt allt och bara vänta på att få kika fram, kittlas och skratta högt och ljudligt.. Man hittar på nya ord, man skrattar åt gamla skämt och dåliga kommentarer.
Speciellt ljuvligt är detta om det är en Måndags morgon, en helt oöppnad vecka framför en.. Så mycket tid, så mycket man kan uträtta, så många oupptäckta, oöppnade godispåsar!!!
Jag nynnar som Pippi, på väg emot duschen..

"Jag står på toppen av Kilimanjaro, håret det blåser och morgonen gryr..
Världen är min, jag reser vart helst jag vill! Följ mig på äventyr...
Simma med delfiner och flyg med en Albatross..
Söka efter skatter, det är mitt bestyr.. jag är fri, fri som Guds vindar.
Följ mig på äventyr.."

Ha en fin Måndag! Ge bort ett leende idag..om inte annat, så till dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar