onsdag 11 mars 2009

A legal alien..


Eller kanske rubriken borde vara "mitt galna jobb"..
Idag var det en "helt vanlig dag på jobbet" men då jag arbetar inom alternativ medicinen så innebär en dag på jobbet sällan vad andra anser att det "ska" innebära..
Jag gillar mitt jobb, nej, bättre än så.. Mitt jobb är min passion och jag AVSKYR när någon försöker "talla på" min heder. Dvs gör mig om mig till något jag inte är såsom t ex oseriös, penningahungrig (hihihi, kommer från de som aldrig drivit eget), dåligt utbildade (5 1/2 år plus 3 år medicin..hmm) , vill inte människors väl, osv, osv i all oändlighet. SUCKA!

Likt de flesta andra gör jag inte alla saker rätt, tack och lov, jag är människa och har en massa saker kvar att lära MEN; MEN jag gör mitt allra yttersta! Går tom så långt ibland att jag känner mig "medansvarig" för hur det går i människors processer fast det är långt ifrån så..
Jag är spegeln, bollplanket - den som bollar tillbaka och belyser allt det som de redan vet inom sig! Som de redan kan..har förstått.. Ja, du läste rätt, jag tror på varje människas egen privata koppling till "gud/kraften/allah/buddha" eller vad du nu väljer att kalla just din gudom.

Jag tror på fullaste allvar att vi alla har denna inbyggda "hotline" till det kollektiva medvetandet MEN inte alla väljer att använda det och framförallt, vi orkar inte använda det hela tiden/jämt för då orkar vi inte med vardagen här! Men vi har den alla, som en outsäglig källa till inspiration och glädje, riktning och mål..
Då jag inte bara jobbar som alternativ medicinare utan också som medium/clairvoyant så känns denna koppling ännu tydligare.. Du är aldrig ensam därute! Det finns alltid de som vakar över dig, precis som en god mor vakar över sitt barn dvs ser till att inget ont händer dig, att du alltid är säker där du går/står/verkar..

Mitt alternativa yrke, som funnits i 200 år har dåligt rykte i Sverige FAST det egentligen inte är lång ifrån hälsokost och örtmedicin, något som varje klok gumma i varje by har kunnat sedan urminnes tid.. Här finns inga regler och säkerhetslinor, vare sig för patient eller för mig. Socialstyrelsen erkänner att vi finns men ändå, ändå finns INGENTING som styr vår verksamhet. Jag är "laglig" men ändå skyddslös...

Kan inte låta bli att fundera på Stings text "I'm an alien, I'm a legal alien, I'm an Englishman in New York"..
Är jag mera skyddad och trovärdig som medium/clairvoyant? Är det för att jag talar om saker som är helt bortom gemenemans föreställnings värld?
Varför blir ni (eller de) mera förvånade/förbryllade/förargade av att jag använder outspädd bolmört på era mödrar än att jag samtalar med era "avdöda/ sedan länge avlidna" mormödrar? Vad är svårast att begripa och kanske framförallt varför?

För för mig, er Legal Alien, så är ekvationen ibland för svår att lösa.. Jag försöker minnas hur det var innan "min sanning" slog till, innan jag öppnade dammluckan, kom ut ur garderoben med hur jag känner/tänker om världen.
Men jag har nog förträngt dessa dagar ur mitt liv... Nåja, jag är lycklig under dagar som dessa, när det känns som jag får bekräftelse på bekräftelse att det jag ser och upplever är sant och det räcker SÅ LÅNGT för mig!!!
Tack till alla goda där ute som hjälper och stöttar mig! Tack för era små paket, uppmuntrande ord, era kakor och godis, era varma kramar - ni är guld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar