tisdag 24 mars 2009

"Hormon Yoda" slår till igen!

Jaha, så hände det då igen.. Kombinationen någon som beter sig illa och mina graviditetshormoner kom på direkt kollisionskurs!
Jag har berömt mig själv, jag har ju haft dem under kontroll i nästan en hel veckas tid.. Kanske slappnade jag av något? Kanske var situationen för oväntade för att jag skulle ana att den var på väg?
Jag vet inte vad som gick fel, säkerhetssystemet kollapsade i vart fall..
Insåg att det svartnar inte framför ögonen på mig längre...Det blir rött, helt blodrött och jag ser inget annat framför mig än "objektet" för min ilska.
Att jag reagerar på idioter som beter sig illa emot småbarn, även större barn, det kom inte som någon ny insikt för mig.. MEN att JAG skulle reagera i trafiken.. Hmmmm, det var en blixt från klar himmel!! Spotta och fräsa, visst, be någon fara och flyga, helt möjligt, tuta, absolut..
Men mer än så?? Nja..

Nu kom han.. Pojkspolingen, i pappas silverfärgade, svindyra Mercedes och såg ut som vilken "Stureplans nolla" som helst när han PRECIS framför nosen på min bil gör en u-sväng mitt i korsningen och vips, har han gjort mig och min bil till en direkt trafikfara och "gråsugga"för all korsande trafik..
GRRRRR, arg!
Kör efter honom på min inslagna väg och nu börjar pusterna av rödfärg färga min näthinna..
Då snedställer han bilen, med nosen emot trottoaren och baken rakt ut i vägen, han skall såklart plocka upp någon och orkar inte köra in till kanten trots att det finns plats...

Längre hinner jag inte tänka, hormonerna överflödar mitt system och nästa medvetna tanke är att han ser rädd ut! Tror f..n det.. Jag har precis rusat ut ur min bil, sprungit fram, slitit upp hans bildörr och vrålat "Hittat ditt körkort i ett flingpaket, din j..vl supernolla? Medveten om att du har något som heter medtrafikanter? Dääär inne finns också något som heter TRAFIKREGLER, ta och läs dem vid tillfälle.. Om du kan, retard!!"

Hans ögon kommer att förfölja mig så länge jag lever.. förvåning och skräck i en udda blandning! Som om jag, gravida, rätt normala (nåja), snälla kvinna på 38 stod där med en laddad AK4.. Situationen upplöses av att hans kompis coolt kliver in på passagerarsidan, synar mig från topp till tå och fäller kommentaren:
"Precis kollat in Clint Eastwood, eller?"
Det får mig att vakna till, sluta se rött, skrattet och skammen bubblar upp i min mage. Han skulle bara veta hur rätt han har, såg "Gran Torino" i förrgår.
"Kanske det.." svarar jag, stänger dörren om den vettskrämde ynglingen och går på skakiga ben tillbaka till min bil, som nu definitiv blockerar hela vägen. Tanten bakom ser ut som en guldfisk i sin skål..
Jag vet vad de säger i sin Merca "Vilken j..vl bitch! Vad f..n ville hon?"..

Det gör mig inget.. Jag har viktigare saker att fundera på..
Vad du gör, passa dig för en "hormon Yoda" på uppdrag!! May the force be with YOU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar