onsdag 15 juni 2011

Det glimmar till...


Jag älskar att gå upp på toa på natten, se på klockan och inse att jag har flera timmars sömn kvar.
Jag är tacksam för mina egna tysta morgonstunder även om det innebär att jag måste sätt klockan riktigt tidigt för att hinna, mycket blir gjort och min själ hörs och syns!

Jag är tacksam för min ostyriga kreativa ådra - måtte den alltid få driva fram nya spår i marken så att det aldrig torkar ut eller sinar.
Jag är glad för att kroppens funktioner bara fungerar, sköter sig och gör sitt jobb.
Jag är riktigt tacksam för vänners värme! Det kan kännas som en kram även om man är långt borta fysiskt!

Jag älskar min familj, ostyrigheter till trots. Alla växer, väver och bidrar.. Är inte det livets mitt?
Jag är tacksam för de nya kontakter som sipprar in, börjar längta efter att träffa vissa igen!
Jag är glad och uppriktigt tacksam för möjligheten att förnya min tro på mina gåvor. Att se detta så tydligt i denna tid av "dimma". Vilken glänsande sten!

Jag är tacksam för rinnande vatten, el och förenklande hushållsapparater. Inte alla förunnat fast vi gärna tror det i vardagen!
Jag är tacksam för mitt inre liv, mina meditationer, min vetskap om skeenden. Det ger mitt liv djup, dimension och tilltro.
Jag är tacksam för den som med varsam hand hjälper mig vidare i vardagen.
Jag är tacksam för bönens kraft och naturens läkande hand!
Namaste!

1 kommentar: