tisdag 28 juni 2011

Utrustningslistan del 2.


Jaha, så är det då officiellt.. Man är en dåre! Något man egentligen alltid vetat..
Skämt åsido, beslutet är fattat - dags för... TAMTATATAMMMM -
Halvklassikern!
Yes, nästa år börjar det!
Ett år med halvklassikern, ett år med klassikern - sen får vi se.

Vad det är?
Tja, halvklassikern innebär att man under ett kalenderår avverkar halva Vasaloppet, halva Vätternrundan, halva Vansbrosimmingen och halva Lidingöloppet.
Först ut - Vasaloppet, 45 km på skidor i Februari.
Denna del är den som oroar mig minst. Jag kan ju denna del av banan, körde den ofta som liten, vet att det går.
Däremot vet jag också vad som skall till för att det skall kännas behagligt att utföra, träning, träning och mer träning.

Det är detta som ligger till grunden för beslutet att boka upp detta - moroten att träna MEN OCKSÅ, träffa vännen/erna.
Att träna på olika ställen och peppa varandra, det går men det är roligare och man får mer att tala om när man bestämmer sig för gemensamma mål/utmaningar.
Mötas på olika platser, preppa, tävla emot sig själv i sällskap, utvärdera, skapa minnen - mums!

Det lustiga är vad som sker när beslutet är taget...
Cyklar lämnas in på lagning/service - fast årets Vätternrunda knappt är avslutad.
Pulsklockor som tål vatten och som har GPS - införskaffas.
Nya skor utprovas. Ögonen ser annonserna som aviserar "billiga våtdräkter" låååångt innan årets Vansbrosimmning gått av stapeln.
Funderingar på vallakurser haglar och ja, träningsdoserna ökas...
Kort sagt, snacket går! Men också, handlingarna.

Själv kontaktar jag "lokala kändisar" och får nya banor att springa i, nya "app:ar" som gör träningen enklare, mera lätthanterlig info.
Funderar över att förnya mitt "skidpaket" eller stanna med de något äldre men bra skidorna.. Vi får se.
Först ligger många mils "hoande i busken" framför mig dvs löpning, cykling, simning, kort sagt, utomhusträningens tidevarv.
Kanske skall jag göra som väninnan..? Skaffa rullskidor också.
Det var ju så länge sedan! ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar