lördag 18 juni 2011

Min dröm.


"Jag fick en plats vid fönstret, slog mig ner och tittade ut...
Försvann i mina drömmar om ett vitkalkat hus, någonstans vid kusten slår blåelden ut.
Där skall varma vindar smeka min hud, att jag inte tänkt på det förut.

Se havet stilla sig till ro! Se månen regna stänk av silver över jord.
En känsla större än du tror, när varma vindar smeker min hud -
att jag inte tänkt på det förut.

I ett fönster emot havet skall jag följa solens gång.
Vakna tillsammans med gryningen och sova när solen somnar om...
Vågorna skall dansa och leka runt mitt hus.
Där skall varma vindar smeka min hud, att jag inte tänkt på det förut."

Susanne Alfvengren.

Hur kan man ha drömmar om ett sommarhus när man egentligen borde fokusera på ett eget hem först? Jag kan inte svara på det! Det är inte logiskt!
Längtan till havet är stor...

Vi har fjällen, vi har skogen och jag uppskattar dem båda.
Men havet... jag längtar till havet i alla väder! Ser det framför mig...
Inte vitkalkat kanske men ändå! Dagens dröm - något att sukta efter!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar