torsdag 16 juni 2011

Märkliga människor...


Har du, liksom jag vaknat på fel sida?? Läs inte denna blogg nu!
Vänta tills i eftermiddag och skona ditt immunförsvar. Ligger förresten en trevligare blogg inne i em, ta den istället. Denna blogg innehåller nämligen en spya... En spya utan förklaringar.

Är du kvar? Ok, ditt ansvar! Du kanske har svar jag inte har...
Vad är det för fel på folk? Vissa i vart fall...

Hur kan man bli irriterad i en folksamling och börja hyssa när ett barn skrattar? Ja, jag förstår att man vill höra vad som sägs därframme men skratt - varför skall det dämpas av någon?

Hur tänker man när man via kommentarer talar om för folk att de "borde banta, byta stil, snygga till sig" osv? Vem gjorde just den till "expert" och domare? Och vem sa att någon ens vill lyssna?
Hur kan man lova presenter, gåvor gång på gång som sedan aldrig kommer och tro att man vinner kärlek och förtroende? Vart går gränsen?

Hur kan man tycka att någon gör "många fel" och sedan inte ta det med vederbörande utan kackla bredvid mun någon annanstans? Alternativ gå till en överordnad och söka hjälp såsom ett försmått barn..
Hur kan man påstå sig lyssna på andra för att sedan bevisligen inte ha hört ett dugg vid direkt fråga?

Hur kan man med gott samvete alliera sig med någon som skadat ens bästa vän eller familjemedlem? Och dessutom tro att man kan behålla båda?
Hur kan man återuppta en falnad bekantskap sedan massor med år med att be om en jättetjänst? Samtidigt som man ser ut som det regnar självklarheter...

Hur kan man engagera någon till ett "viktigt och roligt projekt", låta den tillfrågade göra sin del och sedan strunta i sin egen? Så att projektet aldrig blir klart och den som gjort sin del blir sittande utan förklaring, utan något avslut. Vad är det för stil?

Skall jag fortsätta?
Nej, jag är terapeut! Jag fattar... Människor felar! Människor har rädslor, begär, önskningar... De har gardiner i sitt sinne både medvetet och undermedvetet och de sliter med dem var dag.
Ibland blir jag dock trött, lite ledsen och önskar mig lite "hjärtats godhet".
Är det för mycket begärt? Ses i eftermiddag! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar