lördag 18 juni 2011

Från sömnbristens rike...


Konstaterar för femtielfte gången som småbarnsmamma - jag förstår verkligen varför avsaknad av sömn används som tortyr i vissa länder.
Fångar väcks varje gång de slumrar till och till slut erkänner de vad som helst för att få sova i lugn och ro.
Jag erkänner också villigt vad som helst i detta nu för ett par timmars sömn...

Lilla stumpan är inne i en period där hon i grunden anser sömn som väldigt överreklamerat.
Lägg på detta ett besök till Dalarna i Pingsthelgen där hon/vi blev attackerade av tusentalet myggor och dessa bett härjar fortfarande i skinnet på en liten utan immunförsvar.
Lägg på detta fyra hörntänder på väg fram... Bara detta sista hade räckt i sig själv men så är det nu alltså inte.

Dagarna sträcker sig sålunda, som idag från kl 05.30 till ungefär midnatt... Hmm, intressant, va?
De timmarna däremellan dvs mellan midnatt och tidig morgon är dessutom fyllda med ljud, prat, kastande i sängen, sparkande och allmän irritation. Inte djupsömn såsom man kunde önska.

Om jag prövat krämer för kliet? You bet!
Om jag prövat homeopatmedel för tänder och sömn? Samma svar där! Men det finns bara viss mängd med trick man kan prova utan att det blir stökigt i kroppen på den lilla och blir det det, ja, då har man bitit sig själv i svansen.
Så, nu sitter vi här.. Kliar, smöjer, dricker juice och tittar på Animal planet tills barn Tv börjar.
Blir arga och irriterade när favoritprogrammet plötsligt har mage att ta SLUT.. Varför då??
Ja, så är det när man är trött.. Byta kanal är ett hinder.

Kanske får jag sova senare... Kanske i eftermiddag... Just nu är hjärnan kola så jag går tillbaka till tecknat, Björnen Klaus, passar min mentala status just nu.
Tur det regnar ute så man kan sova med gott samvete senare, kanske, möjligen...
Trevlig Lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar