tisdag 18 januari 2011

En sanndröm!


Jag tittar upp emot de vackra takbjälkarna, försöker sortera...
Ljuset leker på den vita takpanelen. Kaminen i hörnet sprakar och jag försöker få ordning i huvudet. Vem först?
Jag låter blicken svepa över soffan, min tänkarsoffa, min mjuka färgglada filt, kaminens varma orangegula ljus. Det stora fönstret vid kortändan, mina favoritfåtöljer...

"Men haaalllå..." Hon knackar på bordet framför mig, tvingar ner min blick.
De trycker alla ihop sig framför skrivbordet, väntar på mitt beslut, min prioritetsordning.
Vilket lyxproblem! Men ändock, jag måste välja en ordning...

Det blir kvinnan med den korallfärgade klänningen först, hon har väntat längst, mest enträget men ändå tålmodigt på något vis. Hon är en värdig vinnare!
Min närmaste E håller med och ställer sig på en andra plats. Han vet att jag inte kommer att kunna motstå honom. Till det är jag alltför nyfiken.

Så, en annan gentleman, en ny bekantskap, som med mössan i hand väntat längst bak...
Han verkar spännande! Kliv fram, kliv fram! Jasså, du tillhör K...
Jamen, låt gå då. K´s historia sen..
Så här fortsätter det en god stund!

De kreativa, idéerna, de andar som kommit för att få sin historia nedskriven och berättad av mig rättar in sig i leden. NU är de villiga att vänta!
Jag har erkänt dem, deras existens, tagit på mig uppdraget, erkänt det som mitt.
Nu kan vi rulla!

Ljuset från datorn, mina fingrars lek över tangentbordet... Det har börjat.
En korall klänning virvlar i kvällsljuset, lycklig över att bli sedd, lycklig över att bli synlig efter alla dessa år och jag ler.
Allt jag vet om min kontakt med källan är sann, min gåva, i ordets dubbla bemärkelse.
Låt processen ta fart!


1 kommentar:

  1. Vilka vackra ord att höra, från en vacker kvinna! Puss på Dig

    SvaraRadera