fredag 21 januari 2011

Fembots got feelings too!

"I`ve got news for you, fembot got feelings too!" -så sjunger Robyn på sin nya skiva...
Trött på gnäll? Inget mer idag? Sluta läsa då för jag tänker gnälla en skvätt nu.
Annat forum saknas nämligen.

Kvar? Ok. Skyll dig själv, jag varnade.
På vägen från köket till vardagsrummet idag böjde jag mig ner 14 gånger och plockade upp saker som inte hörde hemma där!
Kylskåpsmagneter, Dalahästar, smycken, pennor, strumpor, delar av köksattiraljer...
Kort sagt, livet med en 17 månaders tjej (och delvis en nioåring samt två vuxna)

Jag KAN INTE jobba i denna dynga! Kan inte koncentrera mig... Alltså plockar jag, dammsugar, torkar av, plockar i och ur diskmaskiner och när det sedan är min tur att göra det jag behöver, tja, då är antingen tiden eller barnet slut. Eller pröva båda delarna...
Detta är en fas! Yes, I know. Jag kommer antagligen att sakna den så fort vi har dagisplats.
Men just i detta nu, så är jag sjukt trött på att röja och röja.

Huset är som Särimmer, ni vet, grisen som vikingarna festar på varje natt och som sedan återuppväcker sig själv från det döda nästa morgon.
Mitt hus verkar vara ett sånt, skiten accumuleras, även när man inte är hemma eller kanske speciellt då. Hur är det möjligt?

Nåväl, det är städat IGEN! Håller säkert i fem minuter...
Denna fembot tänker tycka synd om sig själv i duschen en kvart eller så, av hennes eftermiddag blev det intet!
Sen är det Fredag kväll.. Ja, vad jag känner mig laddad! BLÄÄÄÄÄ
Tack för ordet!

2 kommentarer: