lördag 15 januari 2011

I motvind lyfter draken!


Det är mänskligt att ifrågasätta "tuffa tider"!
Varför just nu? Vad är meningen - om det ens finns någon?

En vän till mig har precis börjat en ny bana, en som hon och jag vet är gjord för henne, ett mål, en livsuppgift.
Likväl prövas hon hårt från början, direkt. Pang! Rakt i ansiktet... Gamla trossystem ifrågasätts.
Hennes sår blottas och prövas.

När jag hör henne berätta ser jag en tribunal framför mig, ett råd av gamla gubbar i vita skägg som nyfiket studerar henne, kliandes sina huvuden, milt småleende.
Såååå, vad tänker hon göra med detta då? Är hon så redo som hon säger?
Naturligtvis är det inte så! Det är en symbolisk bild.
Ändå är det så det känns när universum, kraften prövar oss, renar oss, gör oss färdiga för det vi skall.

Min vän och jag bestämde en strategi, den bästa, tror jag. Hon genomförde den, stod upp för sig och reste emot utbildningshelgen.
Jag håller tummen, sänder energi och VET, det kommer att gå! Det blir tufft just denna helg men sen kommer hon att ha växte minns en meter, fått ytterligare en erfarenhet under bältet.
För det är så att... I MOTVIND LYFTER DRAKEN!

Är vi redo, är vi preppade, vet vi vad vi vill, vart vi skall och vad målet är så arbetar vi vidare, trycker oss igenom det svåra och kommer ut på andra sidan.
Det är så vinnare skapas! Det är så historia skrivs!
Bara kika på de människor vi ser upp till... De har ofta pressats igenom nålsögat för att komma ut på andra sidan. Manglats i livets stora mangel, rest sig och ger av det som de lärt.

Låt oss använda motvinden till att fundera över vad som skall förfinas.
Vart skall vi prövas? Där ligger ofta våra dolda diamanter, vår drake.
Dags att låta den "lyfta"! Ha en god helg!

1 kommentar:

  1. Tack för det skrivna ordet vännen! Du placerar dom så bra, så bra! Får en att komma ihåg att det blir bättre. Kramar om!! :)

    SvaraRadera