torsdag 6 januari 2011

Vad man önskar sig..


För mig är det en realitet, att vi påverkar våra liv med önskningar och böner.
När jag säger detta, påpekar det i olika sammanhang så möts jag av varierande reaktion.
Svårast för folk i allmänhet, de som aldrig tänkt tanken, är tanken på att de ev kan påverka STORA saker såsom världsläget, religion, politik eller varför inte, vädret?

"Gud/kraften kan väl inte ta hänsyn till bara min åsikt..vad skulle det blir för väder då?"
Nej, såklart! Det är inte som i Adam Sandler filmen där han ensam har herraväldet genom en Tv controller. Men DIN TANKE påverkar! Var så säker!
Tillsammans med miljön, valet av platsen du bor på osv, osv.
I mångt och mycket är det du som styr, mer än du tror, fast kanske inte riktigt på det sätt du tror alla gånger.

Tankarna på allt du "inte vill ha" skapar ett sorts energihål, ett svart hål, och runt dess kanter vibrerar bara en energi. Energin av det du INTE vill ha, för det är ju det du tänker på. Eller hur? Försök att vända på det!! Tänk på det du VILL ha istället så får önskan luft under vingarna.

Själv har jag önskat mig SNÖ, SNÖ och mera SNÖ... Skogarna runt oss har nämligen inte haft tillräcklig med snö för att jag skall kunna ta mig fram i långfärdsspåret och det är ju a och o under vintern. I vart fall för en snöidiot som jag.
Gissa om jag hoppat jämnfota när jag hört alla som önskat sig "ingen mera snö"!!
Du tror väl inte jag upplyser dem?? Heheheheh.
Nej, nu helgar ändamålen medlen - jag får min snö!

Precis i detta nu har det snöat i snart 36 timmar.. Snön ligger i djupa drivor.
Jippy! Om några timmar kommer det att finnas spår. Min vinter är gjord!
Så, snälla, börja nu inte önska vårblommor, ren backe och gräs riktigt ännu. Låt mig leka någon vecka, jag tröttnar till slut.. Jag lovar!!
God tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar