måndag 10 januari 2011

Inre resa


Scccjusch, scccjush..Rytmiska dunkande, jämna ljud.
Blandas med fraset från kanterna som tar i, det rytmiska ifråntryckande.
Det bränner, värker men värker skönt!

Framför ljuskäglan dansar små stjärnor, glimmar till en minut och försvinner sen ur fokus.
Fallande, silvriga stjärnor på resa liksom jag.
Anspänning, avslappning, ny anspänning.. Fokus framåt.
Bara jag och ljuskäglan. Runt mig är det mörkt, siluetter av de stolta träden flyter samman till den grå massa.

Kalla yttersta fingertoppar, varma handflator.
Kall nästipp, blossande kinder, kisande ögon, pannan svettig, varm innanför tyget.
Allt som hörs inombords är mitt pulserande hjärta, mina andetaget, ett efter ett.
Det blandas med det rytmiska dunket utifrån.
Tillsammans med scchjushet och fraset, en enhet, ett sammansatt ljud som musik.

Massor av impulser från sinnen blir till ett.
En målare som blandar sina färger och får en bild att framträda, en bild som innehåller allt det hans öga har fångat.
Gjort av separata färger, färger som blivit till en enhet...
Så blandas sinnesintrycken inom mig till en helhet, till sin musik.

Mannen, skidåkaren med pannlampan är framme hos mig..
Han ser förvånat på mig där jag står i mörkret på trottoaren och suktar.
Min kropp minns, mina sinnen minns - minns sin musik och sin längtan.
Dags att fylla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar